lauantai 13. maaliskuuta 2010

Kirkkainta kruunua kohti .... ja ...... Anna minulle tämä vuori

Liisa Kosonen on kirjoittanut tämän teoksen
KIRKKAINTA KRUUNUA KOHTI Anne Pohtamo - kauneuskuningattaresta evankelistaksi
Anne Pohtamolle vuosi 1975 oli suuren elämän muutoksen vuosi . Hänet kruunattiin Suomen kauneimmaksi ja pian myös Miss Universumiksi. Kuuluisuudella on ollut hohtonsa mutta myös hintansa.
Elämään on mahtunut seikkailua, romansseja, kamppailua maallisen ja taivaallisen välillä.
Kokemustensa kautta Anne Pohtamo- Hietasesta on kasvanut kristillisten arvojen ja perheen puolesta puhuja. Elämänn voiman syvin lähde löytyy
kauneuskuningattaren mukaan tietoisuudesta: paras on edessäpäin.

Toisen kirjan on kirjoittanut HELEN ROSE VEARE

ANNA MINULLE TÄMÄ VUORI
"Kymmenen `pakolaislähettiä` lensi Zairesta Lontooseen. Heidät oli pelastettu Simbasissien käsistä ja viiden kuukauden vankeudesta. Olin yksi näistä kymmenestä. Olin murtunut, mutta kuitenkin huojentunut. Olin ollut kuukausia kuoleman kanssa kasvokkain, mutta olin vielä elossa.
Nyt olimme jälleen yhdessä äitini kanssa. Hän oli elänyt läpi viisi yksinäistä kuukautta saamatta minulta minkaanlaista yhteydenottoa. Minut oli ilmoitettu kuolleeksi. Eräässä sanomalehdessä oli ollut etusivulla kuvani ja suuri teksti: `Lääkäri surmattu Ibambissa`.
Painajaismaisesta vankeudesta astuin passiiviseen unimaailmaan: olin unohtanut menneisyyteni. Lääkärini ehdotti, että terapiana kirjoittaisin elämästäni. Jotta siihen pystyisin, äidin olisi verestettävä muistoni. Lähdimme neljän kuukauden matkalle elämäni neljäänkymmeneen unohtuneeseen vuoteen.
Näin kertoo kirjan kirjoittaja Helen Roseveare.
Ja hän lisää: "Kun muistot heräsivät eloon, heräsi myös uusi halu aloittaa elämä uudelleen".

Meillä on myös kasetteina Helen Rosevearen tarina.

Olen saanut tämän kiinnostavan teoksen pojaltani joululahjaksi.
Hän on kirjoittanut omistuuskirjoituksen englanniksi, venäjäksi ja hepreaksi.
Ajankohtainen kakkonen ilmaisee Helen Rosevearesta näin
"Häntä mainitaan Afrikan äiti- Teresana. Kaiken pohjana on konstailematon usko."

Etelä- Suomen Sanomat "Helen ei julista sanomaansa, se hehkuu hänen silmistään, olemuksestaan. Pienen ulkoisen olemuksen sisällä on suuri sydän ja sielu."

"Mihinkään maailmassa Helen Roseveare ei mene antamaan, pikemminkin saamaan, kokemaan yhdessä. Ja kaikille hän on läheinen, ihminen, Helen. Hänen rehellinen avoimuutensa vaikuttaa lähes hämmentävästi." Keskisuomalainen

6 kommenttia:

  1. Hyvä postaus!Todellakin paras on vasta edessä päin.Rakas,vietä mukava viikonloppu.Terkut myöskin muillekkin!=)

    VastaaPoista
  2. Hei rakas Kata,kiitos, olipa ihana yllätys.
    Meillä oli Susannan synttärit, tiedät varmaan mikä touhu täällä yleensä on, kun kaikki ovat paikalla. (melkein kaikki - te rakkaat ette olleet, eikä Kristian)
    Kohta menen kurkkaamaan blogiasi.
    Siunausta kultaseni!♥
    rakastavin terveisin äiti

    VastaaPoista
  3. Hei, Kirsti! Löysin Sinut kun klikkasin kuvaasi blogissani. Olen tottumaton tämän ihmekoneen käytössä. Sinun lapsenlapsellasi oli synttärit sunnuntaina, niin oli minunkin esikoislapsenlapsellani Hannalla. Oli yllätys, että pääsin tutustumaan Sinuun, uusi ystäväni, Kirsti. Sinulla on tosi monipuolinen blogi, ihmettelee Mummi

    VastaaPoista
  4. Mummi yritti lähettää Sinulle kommentin, mutta ei onnistunut. Yritän uudelleen. Minunkin lapsenlapsellani oli sunnuntaina synttärit luonamme. Ihmettelen kun löysin blogiisi, tekniikkani ei ole paras mahdollinen. Sinulla on monipuolinen blogi, ilo tutustua! Mummi

    VastaaPoista
  5. Hei mummi!Voi mikä iloinen yllätys oli saada kommentti. Olen muistellut sinua niin ystävällisenä ja rakastavana ihmisenä. Minä liikutuin sinun lempeydestäsi.Olen kertonut sinusta miehellenikin.
    Minun tyttäreni ovat minua neuvoneet
    ja opastaneet tämän kojeen käytössä, kahdella tytöllä on blogit.Ja he minut houkuttelivat mukaan.
    Sinun esikoislapsenlapsellasi oli synttärit,Hanna tytöllä.
    Minun vanhemmalla tytöllä on nämä meidän kaksi lastenlastamme.
    Meillä on yksi poika(vanhin) ja neljä tyttöä.Kaikki ovat pois kotoa,kolme heistä asuu samalla paikkakunnalla,joten heitä näemme ainakin kerran viikossa.
    Tulen pian käymään blogissasi.

    Jumalan siunausta!

    VastaaPoista
  6. Hei mummi,sinä onnistuit lähettämään.
    Oli ihanaa saada sinulta kommentti.
    Onhan tässä ollut opettelemista,enkä
    vielä osaa läheskään kaikkea.
    Minulla on ne tytöt,jotka ovat olleet kärsivällisiä,vaikka pyydän apua.
    Ajattelen sinua lämmöllä,kiitos kun olet ollut niin lempeä.
    Jeesus olkoon kanssasi!
    Siunattua yötä!

    VastaaPoista