perjantai 24. toukokuuta 2013

Jaakobin uni ♥

 Niin Jaakob lähti  Beersebasta mennäksensä  Harraniin.
   Ja hän  osui erääseen paikkaan, johon yöpyi,  sillä aurinko oli jo laskenut; ja hän otti  sen paikan kivistä yhden,  pani  sen päänsä alaiseksi  ja asettui  nukkumaan siihen paikkaan.
  Niin hän näki unta,  ja katso,  maan päälle  oli asetettu tikapuut,  joiden pää  ulottui  taivaaseen,  ja katso,  Jumalan enkelit  kulkivat  niitä  myöten  ylös  ja alas.
  Ja  katso,  Herra  seisoi  hänen edessään  ja sanoi:  "Minä  olen  Herra,  sinun  isäsi  Aabrahamin  Jumala  ja  Iisakin  Jumala.  Tämän maan,  jonka  päällä  sinä  makaat,  minä  annan sinulle  ja sinun  jälkeläisillesi.
   Ja sinun  jälkeläistesi paljous  on oleva  kuin maan tomu,  ja  sinä  leviät   länteen ja itään,  pohjoiseen  ja etelään,  ja sinussa  ja sinun  siemenessäsi  tulevat  siunatuiksi  kaikki  sukukunnat  maan päällä.
   Ja  katso,   minä  olen sinun  kanssasi ja varjelen  sinua,  missä  ikinä  kuljet,  ja saatan  sinut  takaisin tähän  maahan;  sillä  minä  en jätä  sinua,  ennenkuin  minä  olen  toteuttanut  sen,  minkä  olen sinulle  puhunut."   
Silloin  Jaakob  heräsi  unestansa  ja  sanoi: "Herra  on totisesti  tässä  paikassa,  enkä  minä  sitä  tiennyt."
   Ja  pelko  valtasi  hänet,  ja hän sanoi: "Kuinka peljättävä  onkaan  tämä  paikka!  Tässä  varmasti  on Jumalan  huone  ja taivaan  portti."
    Ja  Jaakob  nousi  varhain  aamulla,  otti  kiven,  jonka  hän oli  pannut  pään alaiseksi,  ja  nosti  sen  pystyyn  patsaaksi  ja  vuodatti  öljyä  sen päälle.
   Ja  hän kutsui  paikan  Beeteliksi;  mutta  ennen oli  kaupungin  nimenä  Luus.
   Ja  Jaakob  teki  lupauksen,  sanoen:  "Jos Jumala on minun kanssani  ja varjelee  minut sillä  tiellä,  jota  nyt  kuljen,  ja  antaa  minulle  leipää  syödäkseni  ja  vaatteita  pukeutuakseni,
   niin että  saan palata rauhassa  isäni  kotiin,  niin on  Herra  oleva  minun Jumalani;
   ja  tämä  kivi,  jonka  olen patsaaksi  pystyttänyt,  on oleva  Jumalan huone,  ja kaikesta,  mitä  minulle  suot,  minä  totisesti annan  sinulle  kymmenykset."
1  Moos. 28: 10- 22.    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti