maanantai 16. marraskuuta 2009

JEESUS, JOHANNEKSEN EVANKELIUMISSA

Jeesus on tie totuus ja elämä
Jeesus on elämän leipä, Jeesus on totinen viinipuu
Jeesus on lammasten ovi, Jeesus on ylösnousemus ja elämä

Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea iaraelilainen, jossa ei vilppiä ole".
Natanael sanoi hänelle: Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
Natanael vastasi j sanoi hänelle: "Rabbi sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Sentähden, että minä sanoin sinulle: "minä näin sinut viikunapuun alla", sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat.
- Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jonka Jumala on lähettänyt":
- Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni, ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
- TOtisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
- Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
- Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut.
- niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
- Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
- Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun , se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään , joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti