tiistai 1. kesäkuuta 2010

Kata ja Jani lähdössä, Raamatun paikkoja

Pyhä Henki johtaa meitä kuuntelemaan ihmissydämen tuskaa. Kuitenkin psalmit on otsikoitu Daavidin psalmeiksi , siis menestyneen kuninkaan, hallitsijan psalmeiksi. Niissä kuvataan todella syvää synnintuntoa, tuskimpa olemme kokeneet sellaista.
Mennäänpä välillä katsomaan paria iloista kuvaa.
Katariinan ja Janin lähtötunnelmissa joku onnistui nappaamaan näin hyviä kuvia. Ainakin ilmeet ovat sitä.

Selaillessani Raamattua, löysin erittäin tärkeitä kohtia, ne minun tekee mieleni kirjata tähän muistiin.
Nämä ovat Pietarin kirjeestä!
1 Piet. 1: 16- 25.
Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä,

joka henkiläöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika, tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan, hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten, jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan. 22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä.
23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

3 kommenttia:

  1. Hei rakas!
    Täällä on paljon ihania postauksia.
    Mä en ole nyt jaksanut olla paljoa blogissa.
    Se johtuu varmaan siittä,että oon todella väsynyt ja oon taas tullut enemmän kipeeksi.
    Mutta sitten kun taas jaksan niin tuun enemmän kommentoimaan.Täällä on aina ilo käydä ja osaat tehdä hyviä postauksia.Halauksia:)

    VastaaPoista
  2. Katariina rakkaani!
    Kiitos kun jaksoit kommentoida.
    Taidettiin sairastua kunnolla.

    Minua murehduttaa,kun Israelia tuomitaan,se ei ole niin kuin mediassa sanotaan.Kuunneltiin vähän aikaa Melleriä(ei muistettu alusta)
    minä tiesin sydämessäni ennenkin,että taas lisätään rakkaan kansan päälle lisää tuomiota.
    Olet tosi rakas!
    Halauksia sinnekin rakkaalleni ja Janillekin!♥♥

    VastaaPoista
  3. Kata tarkoitin sinnekin rakkaalleni- sinua.
    Välillä tulee töppäyksiä minulta.:)

    VastaaPoista