lauantai 22. tammikuuta 2011

Samarialainen nainen ♥

Päällystin  Sallan  kaksi  koulukirjaa,  ja  menin vähäksi aikaa  leikkimään  tyttöjen kanssa.
Severi tuli  kahville  ja  tarkasti  onko koneessa vikaa,  kun en   saanut  julkaistua  tekstiä  tänään.  Tekstini  katosi,  mutta hän  ohjeisti  vastaisen varalle  kuinka pitää toimia.
Lisäksi  hän   katsoi  mikä on  vikana,  kun  en  saaut  siirretyksi  kamerasta  kuvia koneelle.  Sekin  siis  korjaantui,  kiitos  meidän auttavaiselle  Severillemme.  Olin  kameran  asetuksissa  painanut  jotain  väärin,  jokatapauksessa  kaikki on taas hyvin.
  Psalmi  121.
Aiempi  tekstini,  jota  en saanut  kopioitua  talteen  oli  kahdesta  Raamatunkohdasta.  Eräässä  blogissa  käsiteltiin tätä  ihanaa Raamatun paikkaa  Joh.  4:4-43.   Minun sisimmässäni  läikähtää sulosia  tuntemuksia  tätä  lukiessani.   Mutta  hänen  oli kuljettava  Samarian kautta.  Niin hän  tuli  Sykar-  nimiseen kaupunkiin,  joka  on lähellä  sitä  maa-aluetta,  jonka  Jaakob  oli  antanut  pojalleen  Joosefille.  Siellä  oli  Jaakobin  lähde,  hän  istui  lähteen  reunalle  ja oli  kuudes hetki.  Niin eräs  Samarian nainen  tuli  ammentamaan  vettä,  Jeesus  sanoi  hänelle:"Anna minulle  juoda."
Niin Samarian nainen sanoi hänelle:"Kuinka sinä,  joka  olet  juutalainen,  pyydät  juotavaa,  minulta  samarialaiselta  naiselta?"  Sillä  juutalaiset  eivät   seurustele  samarialaisten kanssa.  Jae 
10.  Jeesus  vastasi  ja  sanoi  hänelle:"Jos  sinä  tietäisit  Jumalan  lahjan,  ja  tietäisit  kuka  sinulle  sanoo: "Anna  minulle  juoda,  niin  sinä pyytäisit   häneltä,  ja  hän  antaisi  sinulle  elävää  vettä.  Jae 22.  Te  kumarratte  sitä,  mitä ette  tunne; me kumarramme  sitä,  min me  tunnemme.  Sillä  PELASTUS  on  JUUTALAISISTA.   23.  Mutta  tulee aika,  ja  on  jo,  jolloin  totiset  rukoilijat  rukoilevat  Isää  Hengessä  ja  totuudessa;  sillä  senkaltaisia  rukoilijoita  myös  Isä  tahtoo.  24.  Jumala  on Henki;  ja  jotka  häntä   rukoilevat,  niiden tulee  rukoilla hengessä ja totuudessa.
Nainen sanoi:"Minä tiedän,  että Messias on tuleva,  hän,  jota  sanotaan  Kristukseksi;  kun hän tulee  ilmoittaa  hän  meille  kaikki." jae  26.  Jeesus  sanoi  hänelle: ";minä  olen se,  minä,  joka  puhun  kanssasi."    28.  Nainen meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:   "Tulkaa  katsomaan  miestä,  joka  on sanonut  minulle  kaikki,  mitä  minä  olen  tehnyt   Eihän se  vain  liene  Kristus?"   39.  Ja  monet  samarialaiset  siitä  kaupungista  uskoivat  häneen naisen  puheen  tähden,  kun  tämä  todisti:  "Hän on sanonut minulle  kaikki,  mitä  minä olen tehnyt."  Kun  nyt  samarialaiset  tulivat   hänen  luoksensa,  pyysivät  he  häntä viipymään heidän  luonaan;  ja  hän  viipyi  siellä  kaksi  päivää.  Ja 



Lupaamani  toinen  ihana  Raamatunpaikka  on  Joh. 9:24-38.  Pidän kovasti  tästäkin kertomuksesta,  siinä  sokeana syntynyt  saa näkönsä,  valtavaa,  kun   Jeesus  lopussa  kysyy:"Uskotko  sinä  Jumalan Poikaan?"  Hän vastasi  ja sanoi: "Herra,  kuka hän on,  että  minä  häneen  uskoisin?"   37.  Jeesus  sanoi  hänelle:  "Sinä  olet  hänet  nähnyt,  ja hän on se,  joka  sinun  kanssasi  puhuu."   38.  Niin  hän sanoi: "Herra,  minä  uskon",  ja hän  kumartaen  rukoili  häntä.  Alkukielen  mukaan   ihan  viimeinen  kohta,  ja hän  kumartaen  rukoili  häntä  merkitsee  palvoa,ylistää.   
Lukekaa  koko  luku,  niin  saatte  kokonaiskuvan  tapahtumasta.
Rakastan  lukea  Johanneksen evankeliumia.
Jeesus  rakastaa teitä!    
Hyvää  sunnuntaita  kaikille!   Hyvää  yötä,  rakkaat  lukijani,  olkoon  Jeesus  myötä! ♥♥
                                                         ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥♥

4 kommenttia:

  1. Hei blogissani on tunnustus sinulle käy hakemassa.Mukavaa Sunnuntain jatkoja sinulle♥

    VastaaPoista
  2. heippa äiti♥

    Tykkään oikein kovasti kun saan sulta kommentin:)Ja tää Raamatun kertomus on hyvä kun Jeesus välittää rakastavaa sanomaansa juuri ihmisn kautta joka on toisten mielestä halveksittu.

    Mitä sulle,iskälle ja siskoille kuuluu?ootko saanut nukuttua nytten?Toivottaavsti sulla ois ees hiukan parempi olo.

    Meillä oli tosi mukavaa vierailulla:)He kaikki ovat ihania ihmisiä.Voiko sellaisia ees enää ollakkaan olemassa.Toivottavasti meistä tulisi pysyviä ystäviä heiän kanssaan.Ois niin kiva saada ystävä/ystäviä täältäkinpäin,
    joilla ois samojakin kiinnostuksen kohteita.

    Kaikkea parempaa sinulle ja kaikille sinnekkinpäin♥Toivottelee Kata

    VastaaPoista
  3. Hei Tansku,kiitos tunnustuksesta,kävin jo hakemassa!

    Terveisiä mukavalle Junnulle!
    Hyvää alkavaa vikkoa!

    VastaaPoista
  4. Kiitos rakas Katariina kommentistasi,josta ilostuin!
    Pidän tästä kertomuksesta,on niin lohduttavaa
    Jeesuksen rakkaus vähimmillekin.
    Minusta se toinenkin on hyvä,ihana Jeesus, meidän Vapahtajamme.
    Toivon,että heistä tulisi teille ystäviä. Eiköhän tule,tekin olette ihania ihmisiä.Ystävät ovat tärkeitä.

    No kiva,voin lähettää silloin tällöin kommentteja sinulle.

    Kultaseni, olet ihana, hienoa viikkoa rakas!

    No iskä on myös murheinen,kun en nuku.
    Niin se on se ongelmamme,kun en pysty nukkumaan,koskee.
    Kristan toiseen silmäänkin on levinnyt se bakteeri. On mentävä lääkäriin sen toisen takia,että saa lisää tippaa.

    VastaaPoista