perjantai 18. joulukuuta 2009

ENKELIT ASIALLA

"Hei! Minä olen Säde. Olen enkeli. Me enkelit olemme Jumalan viestintuojia, jotka on lähetetty auttamaan silloin kun et ole varma, mitä sinun pitäisi tehdä. Pilvi, Ilona ja Helinä ovat ystäviäni. Helinä on mukana tässä samassa kirjassa. Pilvistä ja Ilonasta on olemassa oma kirjansa.
Nyt kerron sinulle omista seikkailuistani."

Anni leikki mielellään koulun pihalla. Hänen mielipuuhaansa oli keinuminen. Yhtenä päivänä hän keinuessaan huomasi , että maassa oli jotain kaunista ja sädehtivää. "Katso miten kauniit helmet minä löysin", hän hihkaisi.
Säde kurkisti korua.
Anni hyppäsi keinusta ja nosti helmet maasta.
Hän laittoi ne kaulaansa ja vilkaisi Sädettä.
"Näytänkö hyvältä? Näytänkö minä kauniilta?"
Säde oli pettyneen näköinen. "Kyllä sinä näytät oikein sievältä, mutta miltähän sinusta mahtaisi tuntua, jos itse olisit kadottanut helmesi?"
Älä viitsi Säde, nämä ovat aivan ihanat. Minä löysin ne! Ja haluan pitää ne."

"Ei ole oikein ottaa jotain sellaista, mikä oikeasti kuuluu jollekulle toiselle". Säde sanoi Annille. "Ne ovat Saaran helmet. Ja tuo pikku tyttö on Saara." Säde osoitti sormellaan liukumäessä olevaa pientä tyttöä.

Anni ja Säde menivät liukumäen luo.

"Minä löysin nämä keinun luota", Anni sanoi ojentaessaan helmet Saaralle. "Ovatko nämä sinun?"

"Ovat ne minun!" Saara huudahti. "Kiitos! Olitpa kiltti, kun toit ne minulle. Sain helmet meidän mummilta. Tykkään niistä tosi paljon, ja olin surullinen, kun huomasin, että ne olivat hävinneet."

Säde vilkaisi Annia ja sanoi: "Taivaan Isä on aina hyvä meitä kohtaan eikä välitä edes siitä, mitä olemme tehneet. On oikein hyvä asia, jos mekin osaamme olla kilttejä ja ystävällisiä toisillemme."




3 kommenttia:

  1. Siunausta ja jouluenkeleitä viikonloppuusi! <3

    VastaaPoista
  2. Kaikkea samaa toivon sinullekin
    runsain määrin!
    PS. Meille piti tulla sunnuntaina meidän poika ja korealaiset vierailulle,mutta miehellä on kova yskä ja nuha,eivätkä he halua tartuntaa.

    VastaaPoista
  3. Ihana enkelikertomus,sopii lapsille.

    VastaaPoista