lauantai 9. huhtikuuta 2011

Mikael Agricolan päivä, suomen kielen päivä

Mikael  Agticolan päivä,  suomen kielen päivä . Elias,  Eelis,  Eeli, Eljas
Elias tarkoittaa  hepreassa  "Jahve  on Jumalani".   Vuosikymmeneksi   unohdettu  asu tekee  paluutaan  etenkin toisena nimenä. 
ON RAAMATUN  AIKA   Agricolasta  se  alkoi,  ja  vuonna  1548  ilmestyi  ensimmäinen  suomenkielinen  Uusi  Testamentti.  Kieli  kuitenkin  elää,  muuttuu  ja  kehittyy.  Siksi  tarvitaan  myös  uusia raamatunkäännöksiä  ja  niiden  vertailua,  sillä  aina  on  Raamatun  aika!


Jumalan rakkaudessa  ei ole  mitään  pelottavaa.  Tämä  kirja  on  kädenojennus  Sinulle,  joka  koet  tarvitsevasi  muutosta  elämääsi.  Sinun  on ehkä  vaikea  ottaa  Jumalan  rakkautta  vastaan,  koska  siihen  on  niin  vaikea  uskoa.  Mitä  se  merkitsee?  Ota  siitä  selvää.  Kalevi  Lehtinen  ei  pelottele,  ei  syytä,  eikä  lyö  Raamatulla.  Puhuessaan jokaisen  ihmisen  tarpeesta  löytää  elämänsä  tarkoitus ja  tuntea  itsensä  turvatuksi  ja  rakastetuksi,  hän  osoittaa vastauksen  löytyvän  Jumalan luota.  Avoimuudellaan  ja  rehellisyydellään  hän  vetää  muut  samalle  viivalle  kanssaan.  Armo  on alhaalla,  käden  ulottuvilla.
SINULLE-kirja on  vapauttavaa ja  haastavaa  puhetta myös  jo  ratkaisunsa Jumalan puoleen  tehneelle :rukouksen,  yhteyden,  näyn ja  voiman  avulla  jaksat  jatkaa.  Et  ole  omassa  varassai!
Kalevi  Lehtinen  on kansainvälisesti tunnetuin  suomalainen  pappi,  evankelista  ja  lukuisten  evankelioimistapahtumien ja  missioiden  puhuja.  Jumala  on  hänen  kauttaan vetänyt yhteyteensä  miljoonia  ihmisiä.  Miljoonien  joukossa  Sinä  olet tärkeä,  tämä  kirja  on  Sinulle.  Henkilökohtaisesti.
SANOMA  KRISTUKSESTA   Kalle  Hasto  on kirjailija  ja julistaja.  Lukemattomat  on  ne  matkat,  jotka hän  on suunnannut mamme  paikkakunnille tarkoituksena  tuoda  esille  Jumalan Sanan muuttavaa  voimaa ja myös  Israel-asiaa.  Israelilla  on  keskeinen  tehtävä  jumalallisessa pelastus- ja rauhansuunnitelmassa.  Haston  uusin  kirja  on  otsikoitu "Sanoa Kristuksesta".  Se  on tekijänsä  viides  kirja - ja tähänastisista  tärkein.  Sisällössä  painopiste  on ihmisen tärkeimmässä,  so.sielun peleastuksessa.  Tuosta  lähtökohdasta teema  laventuu ihmeiden  maailmaan.  Lisäksi mukaan on tullut ripaus  suoria,  rohkeita  kannanottoja aikamme  ilmiöihin.
Täällä sivulla on kirja Yksinäisyydestä  erillisyyteen  ja yhteyteen  kirj.Mirja  Sinkkonen.
Ihmiseksi  luotu.  Yksinäisyys ei ole vain eroa toisista  ihmisistä,  vaan  tila,  jossa koko  olemassaolo on  joutunut  kyseenalaiseksi.  Kuka  minä  olen?  Miksi elän? Miten jaksan eteenpäin?  Voinko  luottaa  kehenkään?  Onko  Jumalakin  minut  hylännyt?
Kirjan tarkoitus on lisätä itseämme koskevaa  ymmärrystä olemassaolon  kokemukseen,  minuuteen,  liittyen Psyyken rakenteen ja  kehityksen  tunteminen avaa tietä  sisäisen   eheytymiseen ja  sitä  kautta parempiin  vuorovaikutussuhteisiin.
EHJÄKSI  MINUT  HOIDAT  Ron Mehl:n teos,  Kirja on parantavaa tekstiä arjen  paineiden keskellä  kamppailevalle.  Mehl  on  koonnut  ravitsevia  eväitä  elämää  varten.  Hän  käsittelee  Jumalan  lupauksia ihmiselle,  ihmisen  luottamusta  Jumalaan ja  sitä,  kuinka  tässä  suhteessa voi  eheytyä.  Jumala  näkee tilanteemme  ja  antaa meille  avun  juuri  oikeaan  aikaan.

ELÄMÄ  jatkuu on  Malcolm  Smith
Englantilainen pappi  kirjoittaa  tuntemuksistaan  kuultuaan  yatävänsä  sairastuneen  vakavasti.  Hän käy läpi  oman sairastumisensa  aiheuttamat  pelot,  ahdistukset,  kapinan  ja  vihan  tunteet.  Jumalan  ja  taivaan  todellisuus avautuvat  ainutlaatuisella  tavalla.  Taivas  ja  iankaikkinen  elämä  Jumalan  yhteydessä  ovatkin jotain  aivan  muuta  kuin  olemme  ajatelleet.  Kirja  on  rohkaiseva  ja  täynnä  toivoa.  Ystävän  kirje  kohtalotoverille.  
Reinhard  Bonnke  kirja  AIKA  ON  LOPPUMASSA
Takakannessa  lukee; Maailmassa  on enemmän  kadotettuja  sieluja kuin koskaan ja  vähemmän aikaa  heidän pelastamisekseen  kuin  ennen.  Nyt  evankelistojen  evankelista    kutsuu  ja  opastaa  meitä  nostamaan  ponnistuksiamme  maailman  voittamiseksi  Jeesukselle.  Reinhard  Bonnken räiskyvä  into  sielujen  voittamiseksi  juontaa  juurensa  hänen  nuouudestaan.  Hänen  maailmanlaajuisesti tunnustetulla  palvelutyöllään  on yksi  kaikenkattava  tarkoitus:  ryöstää  helvetti  ja  täyttää  taivas. Tämä  pureva ,  kehottava  ja  suorapuheinen  kirja  yhdistää kirjoittajan  evankeliointi-innon  tehokkaisiin tapoihin  maailman  voittamiseksi.  Kirja  kutsuu  meidät jokaisen tarkistamaan tärkeysjärjestyksemme,  seuraamaan  Jeesuksen  kutsua,  julistamaan evankeliumia ja pelastamaan  ihmisiä.
"OLKAA SANAN TEJKIJÖITÄ  EIKÄ  VAIN SEN  KUULIJOITA" Jaak. 1:22.
Reinhard Bonnke  on innokas evankelista ja  Christ  for  All Nations   (Kristus kaikille  kansoille) -järjestön  puheenjohtaja.  Hän pitää kampanjoita  Afrikassa  ja  ympäri maailmaa  ja saarnaa yhdellä kertaa jopa  yli  miljoonan  kuulijan  kokoisille  väkijoukoille.  Bonnke on saanut  Jumalalta haasteen  saavuttaa kokonaisia  kansoja  pelastuksen sanomalla.  Hän  asuu vaimonsa Annin ja heidän kolmen lapsensa  kanssa Frankfurtissa  Saksassa.











2 kommenttia:

  1. Hyvää pyhää Kirsti,eilen oli Mikaeli Agricolan päivä,minun miehen toinen nimi on eelis ja pojan pojan toinen nimi on elias.tänään saa meidän Brinssi nimen:)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Ritva kommentistasi,hyvää pyhää teillekin!

    Teillä on sitten juhlaa, kun on nimipäiviä ja pikku miehen nimenantojuhla♥
    Onnea pikku prinssille!

    Jumslan siunausta!

    VastaaPoista