sunnuntai 18. kesäkuuta 2017

Juhannusviikko alkamassa


Nyt on ollut lämpimiä hellepäiviä. Niin  se kesä kuitenkin tuli. Kaikki odottivat sitä, kun oli niin koleaa. Soittelin Helenan kanssa, silloin oli ollut  pari päivää  jo vähän lämpimämpää.  Aimolle oli tehty  ohitusleikkaus, hän oli mukavasti  jo kuntoutumassa, kun vaan malttaa olla tekemättä pihatöitä,tai raskaimpia hommia. 
Elisa ja  Jukka olivat käyneet kylässä.Jukalle alkuvuodesta laitettiin sydämentahdistin. He olivat Markon kanssa käyneet Prahassa, minäkin  sain puhelimeein pari kuvaa  sieltä,upeita kuvia. Nyt kuitenkin Jukka on Elisan kanssa kävellyt monia kilometreä. Heillä ei ole vammoja, jalat ovat terveitä. 
Minulla ja Pekalla on jalat  juuri vammautuneet, me ei voida liikkua. Pekalla on pienenä ollut tuberkuloosi ja 1960-luvulla  hoidettiin väärin, ja toinen  jalka on siksi lyhyempi. 
Minä olen  jäänyt  13-vuotiaana kuorma-auton alle, ja olen silloin vammautunut. Me ei voida liikkua. Minulle myös on tehty nuorena isohko selkäleikkaus.
 Jatkuvat kivut , vyötäröstä alaspäin vaivaavat mua, siksi en voi liikkua,enkä istua tavallisissa tuoleissa. Tämä pyörätuoli on sellainen, että tässä voi levätä,ei siis tarvitse  istua jos ei jaksa. "Korkeintaan kuvia ottaessa vähän aikaa." :) :):)
 Pekka on  Annen omaishoitaja, hän auttaa minut ylös tuolista. Hän käy kaikki kauppa-asiat ja maksut  hoitamassa, hän haluaa ne maksaa automaatilla, ja haluaa itse käydä kaupassa. Kyllä vanhemman tyttären perhe kävisi  meille, ja toimittaisi  kaikki tarvittavat , mutta Pekka haluaa ne hoitaa. Ymmärrän häntä,ei sitä haluaisi luovuttaa, kun on hoitanut ne vuosia. Onneksi hän vielä  jaksaa ne tehdä..







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti